My Blog List

ေရးခဲ႕ျပီးသမွ်ေတြ

Life

The adventure of life is to learn.
The purpose of life is to grow.
The nature of life is to change.
The challenge of life is to overcome.
The essence of life is to care.
The opportunity of life is to serve.
The secret of life is to dare.
The spice of life is to befriend.
The beauty of life is to give.
The joy of life is to love.

~William Arthur Ward

ကူးလူးယွက္သြယ္..

ေဝဖန္ အႀကံေပးခ်င္တာေလးေတြ ရွိရင္..

alwanpyay.ppt@gmail.com

ကို ဆက္သြယ္ ေပးပို႕လို႕ ရပါတယ္ရွင္..။
ေက်းဇူးတင္ ခင္မင္စြာ ႀကိဳဆိုလွ်က္ပါေနာ္။


လာလည္တာ ေက်းဇူးေနာ္..

ေကာင္းေသာေန ့ပါ..
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ..



ခင္မင္မွဳ ေျခရာေလးမ်ား...

ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္

Followers

To Download Zaw Gyi Font

Powered by Blogger.
Wednesday, August 13, 2014

လြမ္းစရာ ေနဝင္ခ်ိန္ (သို႕) Galle Face Beach




~ဒီေနဝင္တာ ေနာက္ထပ္ ႀကံဳဦးမယ္…. အခ်ိန္တန္လာရင္ ႏွဳတ္ဆက္ရမယ္ ဒီအတိုင္းပဲ … သယ္ေဆာင္ရာ ေျခလွမ္းတို႕ ေနာက္ကြယ္… ထင္က်န္ေနတဲ႕ တို႕ရဲ႕ စိတ္ေတြ ေႀကကြဲ .. အေမွာင္ဝင္လာတဲ႕ လမ္းထဲ~
 ( ထူးအိမ္သင္ -ေနဝင္ခ်ိန္မ်ား ) 
ပင္လယ္ဘက္ ညေနခင္း လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္ခဲ႕တယ္။ ေအးေအးလူလူ ညေနပိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ရတာ ကို ကၽြန္မက ႏွစ္သက္သူေလ။ ခပ္ေျဖးေျဖး ေတြးေတြးေငးေငး ေလွ်ာက္လာရင္း တစ္ေနရမွာ ကၽြန္မ ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ ကၽြန္မ ေျခေထာက္ေတြကို ပင္လယ္ေလညွင္းက လာျပီး ထိကစားေပမယ္႕ သဲေသာင္နဲ႕ ေတာ႕ ထိမေနပါဘူး။ ေလထဲမွာ လြင္႕ေနတယ္။ ကၽြန္မက တံတိုင္းေပၚမွာ ထိုင္ေနတာေလ။ ေအာက္တစ္ဆင္႕မွာမွ ကမ္းေျခ။ ကမ္းေျခ ေသာင္ျပင္မွာေတာ႕ လွိဳင္းစီးသူ၊ ေဘာလံုးကစားသူေတြနဲ႕ ေပါ႕။ Galle Face လို႕ ေခၚတဲ႕ Colombo ရဲ႕  အႏိၵယ သမုဒၵရာ အေနာက္ဘက္ ကမ္းေျခ။ အမ်ားျပည္သူ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ နားေနႏိုင္တဲ႕ ျပည္သူပိုင္ကမ္းေျခမို႕ ညေနဟာ မိသားစုလိုက္ လာႀကသူေတြ၊ သူငယ္ခ်င္း အဖြဲ႕ေတြ၊ ခ်စ္သူစံုတြဲေတြ၊ ခရစ္ကတ္ကစားႀကသူေတြ၊ ေရကူးႀကသူေတြ နဲ႕ လမ္းေလွ်ာက္ႀကသူေတြနဲ႕ စည္ကားေနတတ္ျပီး စြန္လႊတ္သူေတြကိုေတာ႕ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရတဲ႕ ေနရာေပါ႕။
ပူပူျပင္းျပင္း မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္နဲ႕ အလွဆံုးျပံဳးျပေနတဲ႕ ေနမင္းက တိမ္တိုက္ေတြႀကားက ေပ်ာက္သြားလိုက္ တျဖည္းျဖည္း ျပန္ေပၚလာလိုက္ ေနာက္ထပ္ တိမ္တိုက္တစ္ခုေနာက္ထဲ ေျပးပုန္းသြားလိုက္နဲ႕ သူေနာက္ဆံုး ဝင္ရမယ္႕ အေနာက္ဘက္ မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းဆီ ဦးတည္ေနျပီ… အဆံုးမွာ ေရျပင္ႀကီးနဲ႕ ေနာက္ဆံုး သူ ထိေတြ႕သြားရဲ႕လား။ ကၽြန္မ ေငးေမာေနမိတယ္။ လွိဳင္းလံုး ျဖဴျဖဴ ေတြကလည္း ကမ္းစပ္ဆီ ေျပးလာလိုက္ ျပန္ထြက္သြားလိုက္နဲ႕။ လွိဳင္း ပုတ္သံ တဝုန္းဝုန္းက စည္းခ်က္က်က်…။
တျဖည္းျဖည္း ကၽြန္မ နားထဲမွာ ႀကားေနရတဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္က အသံေတြ တျဖည္းျဖည္းတိုးသြားတယ္။ ကၽြန္မနဲ႕ ဝင္ေတာ႕မယ္႕ ေနမင္းပဲ ႏွစ္ေယာက္ထဲ ရွိႀကသလို ႏွစ္ေယာက္သား စိတ္နဲ႕ စကားေျပာမိတယ္။ ေနမင္းက ကၽြန္မကို “သြားေတာ႕မယ္” လို႕ ခပ္တိုးတိုး ႏွဳတ္ဆက္တယ္။ ကၽြန္မ ေခါင္းကို ေျဖးေျဖး ျငိမ္႕ျပလိုက္တယ္။ သူကေမးတယ္။ “မင္းဝမ္းနည္းေနလား” တဲ႕။ ကၽြန္မ မ်က္ဝန္းေတြကို သူ႕ဆီက လႊဲျပီး ကမ္းေျခကေန ေျပးထြက္သြားတဲက လွိဳင္းေတြကို ႀကည္႕ရင္း “အသားက်ေနပါျပီ.. ကၽြန္မက ရပါတယ္” လို႕ ျပန္ေျပာမိေပမယ္႕ အဖ်ားသတ္ေတာ႕ တိမ္သြားေသးတယ္။ တည္ျငိမ္ဖို႕ က်ိဳးစားေပမယ္႕ တစ္ခါတေလ အသားက်ေနရဲ႕သားနဲ႕ေတာင္ အဆင္သင္႕ မျဖစ္တာေတြ ရွိေနေသးရဲ႕။ သူက “ကိုယ္႕သဘာဝကို ကိုယ္ေျပာင္းလဲလို႕ မရဘူး..ေဆာရီးပါ” တဲ႕။ “ရွင္႕ သဘာဝကို ကၽြန္မ လက္ခံျပီးသားပါကြယ္၊ ခြဲခြာျခင္းနဲ႕ အသားက်ေနေပမယ္႕ ႀကံဳလာတာကို အသင္႕ျဖစ္မေနရံုမို႕ ရွင္႕အျပစ္ မဟုတ္ရပါဘူး၊ စိတ္ထဲဘာမွ မထားပါနဲ႕..  ေကာင္းေသာည ျဖစ္ပါေစေနာ္” လို႕ ကၽြန္မ ျပန္ေျပာခဲ႕တယ္။ “မင္းအတြက္လည္း ေကာင္းေသာည ျဖစ္ပါေစ ကေလးရယ္” လို႕ ေျပာရင္း သူက အေနာက္ဘက္ဆီကို ထြက္ခြာသြားေတာ႕တယ္။ ဒီလို စကားေတြ ေျပာဖူးတဲ႕ ညေနေတြက အမွတ္တရေပါ႕။ ကၽြန္မရင္ထဲ စူးက တစ္ခ်က္ ေအာင္႕သြားေပမယ္႕ ႏွဳတ္ခမ္းေတြကေတာ႕ ျပံဳးေနဆဲပါပဲ… မနက္ခင္းဆိုတာ ရွိတယ္ ဆိုတာကလည္း သဘာဝပဲ မဟုတ္လား။ မနက္ခင္းအလင္းစက္ေတြနဲ႕အတူ သူ ျပန္လာဦးမွာပဲေလ။ 


ကမ္းေျခက လူေတြဆီ ကၽြန္မ စိတ္ေတြ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ကမ္းေျခတစ္ေလွ်က္ ဖြင္႕ထားတဲ႕ ဆိုင္ေလးေတြ.. တခ်ိဳ႕က ထိုင္ခံုေလးေတြ ခ်ထားသလို၊ တခ်ိဳ႕က တြန္းလွည္းေတြနဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ႕  ဗန္းကိုသယ္လို႕ .. ဝမ္းေရးအတြက္ ေငြရွာသူေတြနဲ႕ သူတို႕ဆီက ဝယ္ျပီး ညေနစာ ဝမ္းျဖည္႕ေနသူေတြ ကလည္း ပ်ားပန္းခတ္မွ်ပါလား။ ေနာက္ျပီး ျမင္းတစ္ေကာင္ကို ဆြဲျပီး ဟိုႀကည္႕ ဒီႀကည္႕နဲ႕ ျမင္းစီးမလားလို႕ လိုက္ေမးေနတဲ႕ သူတစ္ေယာက္နဲ႕ သူရဲ႕ ျမင္းတစ္ေကာင္ရယ္။ ျမင္းစီး ခ်င္လို႕ သူ႕တို႕ အေမအေဖေတြကို ပူဆာေနတဲ႕ ကေလးေတြရယ္။ တစ္ေယာက္ ပန္းကန္ထဲ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ သူ႕ထည္႕ေပးလိုက္ ကိုယ္ထည္႕ေပးလိုက္နဲ႕ အေဝမွ်ေပမယ္႕ အေဝမတည္႕ေသးတဲ႕ ကၽြန္မ ေနာက္တည္႕တည္႕ ဆိုင္က စံုတြဲရယ္။ ကၽြန္မေဘးက ထိုင္ေနတဲ႕ အုပ္စုလိုက္ အျပန္အလွန္ သူ႕ရိုက္ ငါ႔ရိုက္နဲ႕ ဓါတ္ပံုရိုက္ျပီး အလုပ္ရွဳပ္ေနႀကတဲ႕ ေကာင္ေလး တစ္သိုက္ရယ္။

 ေျပးေဆာ႕ေနတဲ႕ ကေလးေတြနဲ႕ လမ္းေဘးမွခ်ခင္းေရာင္းေနတဲ႕ အရုပ္ေရာင္စံု ျမင္ကြင္းလွလွေတြ။ အခုမွပဲ ေဘးကလူေတြဆီ ကၽြန္မ အာရံုျပန္ေရာက္မိေတာ႕တယ္။ လူေတြက မ်က္စိ တဆံုးပါပဲ။ လူအရွဳပ္ဆံုးနဲ႕ အစည္ကားဆံုးလို႕ နာမည္ႀကီးတဲ႕ ျမိဳ႕လယ္နဲ႕ အနီးဆံုး ကမ္းေျခကိုး။ မူစလင္အမ်ားစုကိုလည္း ေတြ႕ရသလို မူစလင္အစားအေသာက္ ေရာင္းတဲ႕ ဆိုင္ေတြကိုလည္း အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရပါတယ္။ 


စြန္လႊတ္ေနတဲ႕ သူေတြဆီ ကၽြန္မ အာရံုေရာက္သြားတယ္။ ငယ္ငယ္က စြန္လႊတ္တာ ဝါသနာပါေပမယ္႕ မိန္းကေလးနဲ႕ စြန္လႊတ္တာ ဆိုတာ လူေတြ အျမင္မွ အတြဲမညီဘူးမို႕ ကၽြန္မမွာ စြန္ရွိေပမယ္႕ ယစ္ဘီးအပိုင္ မရွိခဲ႔ပါဘူး။ ကၽြန္မ စြန္ေလးေတြကို ခ်စ္ေပမယ္႕ သူ႕တို႕ကို ေႏွာင္ထားဖို႕ ေႏွာင္ႀကိဳးအျပည္႕ျဖည္႕ထားတဲ႕ ယစ္ဘီး တစ္လံုး ကၽြန္မမွာ မရွိခဲ႕သလို ရွိဖို႕လည္း အသည္းအသန္ မက်ိဳးစားခဲ႕မိဘူး။ ကၽြန္မ ေမာင္ေလးမွာ ယစ္ဘီးကိုပဲ ငွားျပီး စြန္လႊတ္ခဲ႕တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေမာင္ေလးမွာ ယစ္ဘီးက ႏွစ္ခု ရွိတယ္။ တစ္ခုက ရိုးရိုး ႀကိဳးေတြနဲ႕ ေနာက္တစ္ခုက မွန္စာ တိုက္ထားတာ။
 ကၽြန္မ မွန္စာတိုက္ထားတဲ႕ ႀကိဳးေတြပါတဲ႕ ယစ္ဘီးကို ဘယ္ေတာ႕မွာ မယူခဲ႕ဘူး သူမ်ား သူမ်ားစြန္ေလးေတြကို ကၽြန္မမွ မျဖတ္ခ်င္တာ။ ဒါေပမယ္႕ ကိုယ္႕စြန္ေလး အျမင္႕ေရာက္ေနခ်ိန္ ပီတိနဲ႕ ေငးေမာရင္း လြတ္လပ္ျခင္းကို အတူလိုက္ပါခံစား ေနခ်ိန္မွာ သူမ်ားက လာျဖတ္သြားတိုင္း ဝမ္းနည္းစိတ္နဲ႕ ေငးႀကည္႕ခဲ႕ရတဲ႕ အႀကိမ္ေပါင္းမနည္းပါဘူး။ ဒါေပမယ္႕ေလ.. ကၽြန္မမွာ စြန္ေနာက္ကို ေျပးလိုက္ဖို႕ အင္အားလည္း မရွိခဲ႕သလို ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာလည္း မွန္စာသုံုးဖို႕ ကၽြန္မ စိတ္ကူးကို မေျပာင္းခဲ႕ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ  အေဝးေရာက္သြားတဲ႕ စြန္ေလးေတြကို ေငးႀကည္႕ရင္း ရတဲ႕ နာက်င္မွဳနဲ႕လည္း အသားက်ခဲ႕ပါတယ္။
ကမ္းေျခက စြန္ေတြကေတာ႕ အလွလႊတ္တဲ႕ စြန္ေတြမို႕ ကိုယ္စြန္ကိုယ္လႊတ္ျပီး ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ။ လွလိုက္တဲ႕ စြန္ေတြက ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ Angry Bird စြန္ေတာင္ ပါေသး။ ဒါေပမယ္႕ ကၽြန္မငယ္ငယ္က လႊတ္တဲ႕ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း အေရာင္ေလးေတြနဲ႕ စြန္ေလးေတြကိုပဲ ကၽြန္မ စိတ္ထဲမွာ လြမ္းမိတယ္။ အျပာေရာင္စြန္ေလးေတြက ကၽြန္မ အႏွစ္သက္ဆံုး စြန္ေလးေတြပဲ။ 

အလင္းက တျဖည္းျဖည္းနဲလာျပီး အေမွာင္ဘက္ကို ပိုလႊမ္းလာျပီး။ ကမ္းေျခအတိုင္း တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာက္လာရင္း မီးျပတိုက္ကိုေတာင္ လွမ္းျမင္ေနရျပီေကာ ကၽြန္မ အေဆာင္ဘက္ ျပန္ေလွ်ာက္သင္႕ျပီလို႕ ေတြးျပီး ျပန္အလွည္႕မွာ ကၽြန္မ အေနာက္တည္႕တည္႕က လူတစ္ေယာက္က ျပံဳးျပျပီး “Hi” လို႕ ႏွဳတ္ဆက္ေတာ႕ ကၽြန္မလည္း ျပန္ႏွဳတ္ဆက္ျပီး ျပန္မယ္႕ လမ္းဘက္ဆီ ဦးတည္လိုက္တယ္။ သူက ကၽြန္မကို ဘယ္ႏိုင္ငံကလာတာလဲလို႕ ထပ္ေမးတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းလားတဲ႕။ ကၽြန္မ စကားထပ္ေျပာလို႕ မျဖစ္ေတာ႕ဘူး ဆိုတာ နားလည္လိုက္တယ္။  စကားနားမလည္ သေယာင္ ဆိတ္ဆိတ္ လုပ္လာျပီး လမ္းကို သြက္သြက္ေလွ်ာက္မိတယ္။ သူကလည္း လိုက္ေလွ်ာက္လာတယ္။ ေအာ္ တစ္ေယာက္တည္း လာတဲ႕ ကမၻာလွည္႕ ခရီးသည္ အမ်ိဳးသမီး၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတဲ႕ ႏိုင္ငံျခားသူ တစ္ေယာက္ အေဖာ္ရွာတတ္တယ္လို႕ သူ႕ အေတြ႕အႀကံဳက သူ႕ကို သင္ထားေလသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ရိုးရိုးသားသား ကၽြန္မကို ခင္ခ်င္တာလား ကၽြန္မ မသိျခင္းအတြက္ သူ႕ကို အျပစ္မယူ စိတ္မကြက္ ခ်င္ေတာ႕ပါဘူး။ ကၽြန္မ ရဲ႕ ႀကယ္ေတြ ထိုင္ႀကည္႕မယ္႕ စိတ္ကူးကို ဖ်က္ျပစ္္ျပီး ကမ္းေျခကေန ပလက္ေဖာင္းေပၚတက္ျပီး တကယ္ဆို ကၽြန္မ အေဆာင္နဲ႕ ကမ္းေျခဟာ လမ္းေလွ်ာက္လို႕ ရတဲ႕ အေနအထားေပမယ္႕ အျမန္ဆံုး သံုးဘီးငွားျပီး ျပန္ထြက္လာခဲ႕တယ္။ တကယ္ဆို ကၽြန္မ ဒီကမ္းေျခမွာ စြန္လႊတ္ခ်င္ေသးသလို ညဘက္ႀကယ္ေတြလည္း ထိုင္ႀကည္႕ခ်င္ေသးတယ္။ ေနဝင္သြားတဲ႕ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္က လံုျခံဳမွဳ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီလား။ ႀကယ္ေလးေတြကို ျမင္ရဖို႕ အေမွာင္လိုတယ္ ဆိုေပမယ္႕ ကၽြန္မရဲ႕ အခုေနတဲ႕ အခန္းေလးက ျပဴ တင္းေတြ မရွိဘူးေလ.....။

0 comments: