My Blog List

ေရးခဲ႕ျပီးသမွ်ေတြ

Life

The adventure of life is to learn.
The purpose of life is to grow.
The nature of life is to change.
The challenge of life is to overcome.
The essence of life is to care.
The opportunity of life is to serve.
The secret of life is to dare.
The spice of life is to befriend.
The beauty of life is to give.
The joy of life is to love.

~William Arthur Ward

ကူးလူးယွက္သြယ္..

ေဝဖန္ အႀကံေပးခ်င္တာေလးေတြ ရွိရင္..

alwanpyay.ppt@gmail.com

ကို ဆက္သြယ္ ေပးပို႕လို႕ ရပါတယ္ရွင္..။
ေက်းဇူးတင္ ခင္မင္စြာ ႀကိဳဆိုလွ်က္ပါေနာ္။


လာလည္တာ ေက်းဇူးေနာ္..

ေကာင္းေသာေန ့ပါ..
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ..



ခင္မင္မွဳ ေျခရာေလးမ်ား...

ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္

Followers

To Download Zaw Gyi Font

Powered by Blogger.
Monday, March 4, 2013

ခ်စ္သူ ရွိေသာ မိန္းကေလး


 
အခ်စ္သည္ ဘဝကို အသက္ဝင္ေစေသာ အရာျဖစ္လွ်င္ ခ်စ္သူသည္ ဘဝ၏ အသက္ပင္ ျဖစ္ပါလိမ္႕မည္။ ခ်စ္သူ ဆိုေသာ ေဝါဟာရသည္ ကိုယ္ ခ်စ္ေနတဲ႕ သူ ဟု ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ တြင္ ခ်စ္သူ ရွိပါသည္။ ထို ခ်စ္သူကို ခ်စ္ေသာ စိတ္ကို ပိုင္ဆိုင္ေသာေႀကာင္႕ ကၽြန္မကို ကၽြန္မ ခ်စ္ရသူလို႕ သတ္မွတ္မိသည္။ သူက ကၽြန္မကို ျပန္ ခ်စ္ခဲ႕ပါလွ်င္ ထို ကံႀကမၼာကို ခ်စ္ခြင္႕လို႕ ကၽြန္မ အမည္တတ္ခ်င္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မသည္ သူ႕ကို ခ်စ္ခြင္႕ စတင္ ေတာင္းဆို မိမည္ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေႀကာင္႕ ဆိုေသာ ကၽြန္မ ဆႏၵထက္ သူ႕ဆႏၵမ်ားကို ပို တန္ဖိုးထား မိေသာေႀကာင္႕ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္မ သူ႕ကို ခ်စ္မိျပီ ဆိုတာ ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ ေသခ်ာ သြားတဲ႕ ေန႕က စျပီး ကၽြန္မမွာ ခ်စ္သူ ရွိျပီလို႕ ေတြးမိပါတယ္။ အဲဒီ အေတြးေလးနဲ႕တင္ ကၽြန္မ ရင္ကို ေႏြးေထြးျပည္႕စံု သြားေစခဲ႕တာ ….။
ခ်စ္သူ ဆိုတဲ႕ ေဝါဟာရကို အဘိဓါန္ထဲမွာ ကၽြန္မ ရွာႀကည္႕မိေသးသည္။   တစ္ဦး ႏွင္႕ တစ္ဦး ခ်စ္စိတ္ဝင္ ေနႀကတဲ႕ သူေတြ ။ ဒါဆို ဒီ အသံုး အႏွုန္းက  ေဘးလူက သတ္မွတ္မွဳ မဆန္ေနဘူးလား။  ကၽြန္မ ကိုယ္ပိုင္ သတ္မွတ္ ခ်က္အရ ဆိုရင္ေတာ႕ ခ်စ္သူ ဆိုတာ ကိုယ္႕အတြက္ေတာ႕ ကိုယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရတဲ႕ သူ ။ သူက ကိုယ္႕ကို ခ်စ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မခ်စ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဘာခံစား ခ်က္မွ မရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ ၁၅၀၀ ေမတၱာလို႕ လူေတြ ဆိုႀကတဲ႕  ေမတၱာမ်ိဳးနဲ႕ ခ်စ္တာ မဟုတ္တာ ျဖစ္ေစ ကိုယ္႕ ဘက္က ခ်စ္လွ်င္ ကိုယ္႕ ခ်စ္သူသာ။ 



လူတစ္ေယာက္ကို အမွန္တကယ္ ခ်စ္မိဖို႕က မလြယ္ေပမယ္႕  ခ်စ္မိသည္လို႕  ထင္မိသည္ကေတာ႕ လြယ္ပါသည္။ သာယာမွဳ တစ္ခုခု ကိုယ္ႀကိဳက္တတ္တဲ႕ အရာ တစ္ခုခု သူ႕ဆီမွာ ရွိေနျပီ ဆိုရင္ စိတ္ဝင္စားလာမယ္ ေနာက္ အဲဒါကို စြဲလမ္းလာမယ္ ဆိုရင္ ခ်စ္မိလာျပီလို႕ လူေတြက သူတို႕ စိတ္မွာ ထင္လာတတ္ႀကသည္။  ဒီလိုနဲ႕ ခ်စ္မိတယ္လို႕ နာမည္ တတ္လိုက္ႀက၊  ဒီလိုနဲ႕ သူတို႕ စြဲလမ္းတာေတြ တကယ္ မရွိေတာ႕ဘူး ဆိုရင္ေတာ႕ အခ်စ္ျပန္ပ်ယ္ သြားႀကျပန္ ဒီလိုနဲ႕ အခ်စ္သံသရာ ဝဲဂယက္လို႕ နာမည္တတ္ရင္း တဝဲလည္လည္။ ကၽြန္မလည္း ဒီလို ဝဲဂယက္ထဲမွာ လည္ဖူးလို႕ သိျခင္းသာ။ 
 ဒါေပမယ္႕ သူ … ကၽြန္မ ခ်စ္ရတဲ႕ သူ။ ကၽြန္မ ခ်စ္သူ နဲ႕ ေတြ႕ဆံု ရတဲ႕ အခ်ိန္က စျပီး ဒီ ဝဲဂယက္ ထဲက တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကၽြန္မ ထြက္လာရတာ ကၽြန္မကို ကၽြန္မ ရိပ္စားလာမိသည္။ 
ကၽြန္မတို႕ စေတြ႕ကစက သူကို ကၽြန္မ မစြဲလမ္းပါ။  ကၽြန္မ သာမာန္ခင္ရံုေလာက္ တျခားေသာ  သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေလာက္သာ။ ဒါေပမယ္႕ ကံႀကမၼာက သူနဲ႕ ကၽြန္မကို ပိုနီးစပ္ေအာင္ တစ္ခုျပီး ေနာက္တစ္ခု ဖန္တီးေပးလာရက တစတစ သူ ကၽြန္မ အနား ေရာက္လာခဲ႕ျပန္ပါသည္။ ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္မ သူ႕ ဆီမွာ  တူညီတဲ႕ စိတ္ခံစားမွဳေတြ ၊ နီးကပ္တဲ႕ ေလာကကို ရွဳျမင္ပံုေတြေႀကာင္႕ ကၽြန္မ စြဲလမ္းတတ္တဲ႕ အရာေတြကို ရွာေဖြ ေတြ႕လာတယ္။ ဒါေပမယ္႕ သတိထားတတ္တဲ႕ ကၽြန္မက ဒါကို စြဲလမ္းမွဳ သက္သက္ပဲလို႕ နာမည္ တတ္ေပမယ္႕ ႏွစ္ကာလ ႀကာလာတဲ႕ အခါ တစ္ႏွစ္ျပီး တစ္ႏွစ္ ဒါဟာ စြဲလမ္းမွဳ သက္သက္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ အခ်ိန္က ကၽြန္မ ကို သက္ေသျပလာခဲ႕တယ္။




ကၽြန္မ ႏွလံုးသားထဲက အခ်စ္က ပူေလာင္မွဳ အတၱ အားလံုးကို လည္း ေက်ာ္ျဖတ္ ႏိုင္ျပန္တယ္။ ကၽြန္မကို သူပိုင္ ေပမယ္႕ ကၽြန္မ စြဲလမ္းတဲ႕ သူ႕ကိုေတာ႕ ကၽြန္မ အပိုင္ ရႏိုင္ျခင္းထက္ သူသာ သစ္တစ္ပင္ဆိုရင္  ပို ေဝဆာ ေစခ်င္တဲ႕စိတ္၊ ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္ဆိုရင္  အျမင္႕ဆံုး သူ ပ်ံႏိုင္သမွ် ပ်ံသန္းႏိုင္ ေစခ်င္တဲ႕ စိတ္မ်ိဳးနဲ႕  ကၽြန္မရဲ႕ စြဲလမ္းမွဳထက္ သူ႕ရဲ႕ ရွင္သန္မွဳကိုသာ အေလးထား ေပ်ာ္ရႊင္ တတ္လာျပန္တယ္။ သူမႀကိဳက္ဘူး၊ သူ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ အဲဒီလို ဆိုရင္ ကၽြန္မ သူ႕သေဘာလိုက္ဖို႕ ေခါင္းျငိမ္႕ျပီးသား ျဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ျပီး သူျဖစ္ေစခ်င္တဲ႕ပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမိတာ၊ သူ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ဆိုရင္ အျမန္ဆံုး ျပင္ဆင္ဖို႕ ေခါင္းျငိမ္႕ျပီးသား နာခံျပီးသား ျဖစ္တာ  ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ေတာင္ ျပန္ အ႕ံႀသရတဲ႕ အထ္ိပါ။ သူ႕ဂရုစိုက္မွဳ၊ သူသံေယာဇဥ္၊ သူ႕ အျပံဳး ေတြကို ကၽြန္မ ပိုင္ဆိုင္ရတဲ႕ အခိုက္အတန္႕ ေလးမ်ားစြာဟာ ကၽြန္မ ဘဝရဲ႕ သာယာလြန္းတဲ႕ အခ်ိန္ေလးမ်ားစြာ။ အမွတ္တရ ျပန္ေတြးတိုင္း ႀကည္ႏူးမွဳကို ခံစားရသူပါ ။ 
ကၽြန္မရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲက အခ်စ္က မနာလိုမွဳ မ်ားကိုလည္း ေက်ာ္ျဖတ္ျပီး  သူက ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ႕ အရာ အားလံုးကို သူနဲ႕အတူတူ ခံစား ခ်စ္ျမတ္ႏိုး တတ္လာတာလည္း စဥ္းစားေတာင္ မႀကည္႕မိဖူးတဲ႕ အရာပါ။ သူ႕ခ်စ္တာဟာ  လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္မည္ ဆိုလွ်င္လည္း သူ႕ ရန္သူ မဟုတ္တဲ႕ အတြက္ ကၽြန္မ အတြက္ မုန္းစရာ မေကာင္းသလို သူ ခ်စ္တဲ႕သူဟာလည္း သူ႕ဘဝကို အသက္ဝင္ ေစတဲ႕ သူမို႕ ကၽြန္မ အားက်ရံုမွ တပါး သူ႕ကို ျပန္ခ်စ္လို႕ ေက်းဇူးတင္မိဦးမွာပါ။  သူ႕ စီးေျမာေနေသာ ဝါသနာမ်ား ျဖစ္မည္ ဆိုလွ်င္လည္း သူႏွစ္သက္ေသာ အရာမ်ားအတြက္ သူ႕ အခ်ိန္မ်ားကို သူပိုင္ဆိုင္ ေစခ်င္ပါတယ္ သူအာရံုဝင္စားရာ သူ႕ဝါသနာႀကားမွာ သူႏွစ္ျမဳပ္ရင္း ကၽြန္မ ကမၻာေျမေပၚမွာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာေတာင္ သူေမ႕ေလွ်ာ႕ ေနတယ္ ဆိုရင္လည္း ကၽြန္မ သူ႕ကို နားလည္ရင္း လြမ္းေနရံုသာ မျငိဳျငင္မိတဲ႕အျပင္ သူ စိတ္ဝင္စားေသာ အရာမ်ားကို ကၽြန္မ အလိုလို ျမတ္ႏိုးလာ တတ္ျပန္ပါသည္။
ကၽြန္မရဲ႕ ႏွလံုးသား ထဲက အခ်စ္က သူ ပိုင္ဆိုင္တဲ႕ အရာပဲ မို႕ သူ႕ ခံစားမွဳေတြဟာ ကၽြန္မ ခံစားမွဳပဲမို႕ သူ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မွဳ သူ႕ လြတ္လပ္မွဳ အားလံုးဟာ၊ သူ႕ ရွံဳးနိမ္႕မွဳ ေအာင္ျမင္မွဳ အားလံုးဟာ ကၽြန္မ ထပ္တူ ခံစားမိတဲ႕ အရာေတြပါပဲ။  ကၽြန္မ ႏွလံုးသားထဲက အခ်စ္ရဲ႕ သခင္ဟာ သူသာ ျဖစ္တာမို႕  အနီး အေဝးက ကၽြန္မ ခ်စ္ျခင္းကို ဘယ္လိုမွ အတိုး အေလွ်ာ႕ လုပ္ဖို႕ မစြမ္းသာ ခဲ႕ပါ။  ကၽြန္မ အနားမွာ သူ ရွိေနတတ္တဲ႕ အခါ ကၽြန္မ ဘဝက ျပည္႕စံု ေနတတ္သလို သူက အေဝးမွာပဲ ေနခ်င္တဲ႕ အခါ သူ႕ ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာ ရတဲ႕ အတြက္ ကၽြန္မ ေက်နပ္မိတာပါပဲ။



အခ်စ္စိတ္ဟာ သိပ္ကို ဆန္းက်ယ္တဲ႕ အရာပါ။ ႏူးည႕ံစြာ ျပည္႕စံု ေနတဲ႕ ခ်စ္ျခင္းအတြက္ စကားလံုး မရွိပါဘူး။ သူ႕ကို ျမတ္ႏိုးေသာ စိတ္ႏွင္႕ ပင္ ကမၻာေျမေပၚမွာ ကၽြန္မ ေနထိုင္ရတာ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းလွပါျပီ။ လူတစ္ေယာက္မွာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္ ဆိုတာ တန္ဖိုး အရွိဆံုး အရာပဲ လို႕ ကၽြန္မေတာ႕ ထင္ပါသည္။
ခ်စ္ျမတ္ႏိုး စိတ္ဟာ လူတိုင္း ျဖစ္ေပၚ ခံစား ႏိုင္တ႕ အရာ မဟုတ္တာေတာ႕ ေသခ်ာပါသည္။ ဒါကို သိေသာ လူသားေတြက ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမွဳ ပံုရိပ္ေရာင္မ်ားႏွင္႕ ခ်စ္ခ်င္းကို ခံစားမိ သေရာင္ေရာင္ ဖန္တီးတတ္ႀကေလသည္။
သို႕ ေသာ္ ဖန္တီးထားေသာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမွဳမ်ားတြင္ ဖန္တီးသူ၏ ကန္႕သတ္ခ်က္မ်ား ေဘာင္မ်ား ကြတ္ထားတတ္ႀကျပီး ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္လို ျဖစ္ေနတတ္ႀကတာ သနား စဖြယ္ ေတြ႕ႀကရတတ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ စစ္မွန္ေသာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမွဳတြင္မူ မည္သည္႕ ကန္႕သတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ မပါဘဲ လြတ္လပ္ျခင္းႏွင္႕ အဆံုးအစမဲ႕ က်ယ္ျပန္႕ေသာ ေမတၱာျဖင္႕သာ အခ်ိန္အကန္႕အသတ္မဲ႕ တည္ေနတတ္ပါသည္။ ကၽြန္မ ခ်စ္သူကို ခ်စ္ေသာ အခ်စ္သည္ ထိုသူ တည္ေနေသာ ခ်စ္ျခင္းမို႕ ကၽြန္မ ကံေကာင္းပါသည္။ ကၽြန္မ အခ်စ္ကို ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိေသာ လူသား တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ေက်နပ္မိပါသည္။
ကၽြန္မ ခ်စ္ျခင္းသည္ ကန္႕သတ္မွဳမ်ား ၊နယ္ေျမမ်ား၊ အခ်ိန္မ်ား၊ အတၱမ်ား စသည္႕ စသည္႕ အရာမ်ား အားလံုးကို ေက်ာ္လႊန္ခဲ႕ပါသည္။

မိန္းမ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အခ်စ္ဟာ ႏူးည႕ံမွဳတင္မက အရာအားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္တဲ႕ အားအင္နဲ႕ပါ ျပည္႕ စံုေနတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ သူနဲ႕ ဆံုခဲ႕ရတဲ႕ အခ်ိန္ကေန အခုအထိ ရာသီေတြ ေျပာင္းခဲ႕သမွ်ကို ျပန္ေတြးရင္း အတူ ေက်ာ္ျဖတ္ ခဲ႕ႀကတဲ႕ ေဆာင္း၊ေႏြ၊ မိုးေတြ။ ေဝးေနခဲ႕ ဖူးတဲ႕ အခ်ိန္ေတြ၊ အတူ ျဖတ္သန္းခဲ႕သမွ်ေတြ ၊ မွ်ေဝ ခံစားဖူးတဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ဝမ္းနည္းျခင္း၊ က်ရွံဳးျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ႀကည္ႏူးျခင္း၊ အားငယ္ျခင္း စတဲ႕ အရာအားလံုးဟာ ကၽြန္မ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထား သလဲ ဆိုတာ ခံစားမိရံုနဲ႕ သိႏိုင္ပါရဲ႕။ 
သူကၽြန္မကို ေပးခဲ႕ဖူးတဲ႕ ေပးေနဆဲ ျဖစ္တဲ႕ ခံစားခ်က္ ရသေတြကိုလည္း ကၽြန္မ မက္မက္ေမာေမာ ျဖစ္ဆဲ…ကၽြန္မတို႕ ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ညွိဳ႕ငင္ လႊမ္းမိုး မိႀကျပီလား….   
သူ႕ကို ခ်စ္ေသာ မိန္းကေလး ...
ကၽြန္မမွာ ခ်စ္သူ ရွိျပီေလ။

2 comments:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

လုံး၀ကုိမွန္ကန္ပါတယ္
အခ်စ္သည္ ဘ၀ကုိ အသက္၀င္ေစေသာအရာေလ..............

သူ႕ကို ျမတ္ႏိုးေသာ စိတ္ႏွင္႕ ပင္ ကမၻာေျမေပၚမွာ ကၽြန္မ ေနထိုင္ရတာ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းလွပါျပီ။ လူတစ္ေယာက္မွာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္ ဆိုတာ တန္ဖိုး အရွိဆံုး အရာပဲ လို႕ ကၽြန္မေတာ႕ ထင္ပါသည္။

ခ်စ္ျမတ္ႏိုး စိတ္ဟာ လူတိုင္း ျဖစ္ေပၚ ခံစား ႏိုင္တဲ႕ အရာ မဟုတ္တာေတာ႕ ေသခ်ာပါသည္။

အရမ္းလွတဲ႔ အက္ေဆးကုိဖတ္ရေတာ႔ ေကာ္ဖီခါးခါးတခြက္လုိပါပဲ အရသာရွိလွတယ္
ဆက္လက္ေရးသားႏုိင္ပါေစေနာ္


Phyu said...

အားေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ စံပယ္ခ်ိဳေရ..