My Blog List

ေရးခဲ႕ျပီးသမွ်ေတြ

Life

The adventure of life is to learn.
The purpose of life is to grow.
The nature of life is to change.
The challenge of life is to overcome.
The essence of life is to care.
The opportunity of life is to serve.
The secret of life is to dare.
The spice of life is to befriend.
The beauty of life is to give.
The joy of life is to love.

~William Arthur Ward

ကူးလူးယွက္သြယ္..

ေဝဖန္ အႀကံေပးခ်င္တာေလးေတြ ရွိရင္..

alwanpyay.ppt@gmail.com

ကို ဆက္သြယ္ ေပးပို႕လို႕ ရပါတယ္ရွင္..။
ေက်းဇူးတင္ ခင္မင္စြာ ႀကိဳဆိုလွ်က္ပါေနာ္။


လာလည္တာ ေက်းဇူးေနာ္..

ေကာင္းေသာေန ့ပါ..
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ..



ခင္မင္မွဳ ေျခရာေလးမ်ား...

ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္

Followers

To Download Zaw Gyi Font

Powered by Blogger.
Saturday, August 2, 2014

Birthday ..new beginnings on the road ..in the nature!





မနက္ျဖန္ မ်ားစြာ ရွိေနဦးမလား။ မနက္ျဖန္ ဆိုရင္ အသက္ ၃၂ ႏွစ္ျပည္႕ျပီ။ ကၽြန္မ လူ႕ေလာကထဲကို ေရာက္တာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၂ ႏွစ္ ရွိျပီေပါ႕။
အသက္ ၁ ႏွစ္ကေန ၁၀ ႏွစ္ႀကားမွာ ေပ်ာ္စရာကေလး ဘဝ၊ လိုခ်င္တာ ရတဲ႕ ကေလး ဘဝကို ကၽြန္မ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ႕ရတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ကေလး ဘဝဟာ ေမတၱာတရားေတြနဲ႕ အျပည္႔အဝ လႊမ္းျခံဳခံခဲ႕ရတာေႀကာင္႕ ကၽြန္မ အတြက္ ကံေကာင္းျခင္းပါပဲ။  ေျမးဦး ဆိုတဲ႕ ကေလး တစ္ေယာက္ကို သူပတ္ဝန္းက်င္က မိသားစုေတြ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး ဂရုစိုက္ခဲ႕ႀကသလဲ ဆိုတာ ေျမးဦး ျဖစ္ဖူးတဲ႕ ကေလးေတြ အသိဆံုးပဲေနမွာ အဖိုး၊ အဖြား၊ ဘႀကီး၊ အေဒၚ၊ ဦးေလး အစရွိတဲ႕ သူအားလံုးရဲ႕ ေမတၱာကို ရရွိခဲ႕ရဖူးတာေႀကာင္႕ အဲဒီ ေမတၱာရဖူးတဲ႕ အက်ိဳးေတြဟာ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ အမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ႀကားထဲ ေမတၱာမထားႏိုင္ႀကတာမ်ိဳး ႀကံဳလာခဲ႕ရင္ေတာင္ အားလံုးရဲ႕ ေမတၱာရဖူးတဲ႕ ကၽြန္မက ျငိ္မ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ႕ အထိပါပဲ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ရဖူးသူက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႕ အရာရာကို ပိုင္းျဖတ္ႏိုင္တယ္ေလ။
၁၀ ႏွစ္ နဲ႕ ၂၀ ႀကားကေတာ႕ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာအျပင္ မိန္းမပ်ိဳေလး တစ္ေယာက္အတြက္ လူမွဳပံုသြင္း ခံရတဲ႕ အခ်ိန္ေတြ ျဖစ္တာေႀကာင္း အခက္အခဲတိုတာေတြ စတင္တဲ႕ အခ်ိန္လို႕ ဆိုလို႕ရပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္က လူေပါင္းမ်ားစြာဆီက အရာေပါင္းမ်ားစြာကို ေလ႕လာဆည္းပူးရတဲ႕ အခ်ိန္ေပါ႕။ ဒါေပမယ္႕ ကၽြန္မက ကံေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မအနားမွာ ပံုစံေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ လူေတြ ရွိတယ္။ ေရွးရိုးစြဲသူ ရွိသလို၊ တန္ျပန္ဖို႕ က်ိဳးစားေနသူေတြ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အရ ႏိုးႀကားတဲ႕ သူေတြ ရွိသလို ဘဝကိုက်ိဳးစားျပီး ထိပ္ဆံုးေရာက္ေအာင္ လုပ္မယ္႕ ရည္မွန္းခ်က္ ႀကီးသူေတြ ရွိတယ္။ အႏုပညာ ဝါသနာနဲ႕ ဘဝအႀကား ရုန္းကန္ေနရတဲ႕ သူေတြရွိတယ္။ တရားဘာဝနာနဲ႕ ေမြ႕ေလွ်ာ္ေနသူေတြလည္း ရွိတယ္။ ဘာသာေရးအရလည္း ဗုဒဘာသာ ေမြ႕ေလွ်ာ္သူ၊ ခရစၥယာန္ဘာသာ ေစာင္႕ထိန္းသူ၊ ဟိႏၵဴ အယူအဆ ယံုႀကည္သူ၊ အစၥလမ္ ကိုးကြယ္သူေတြ အႀကားမွာ ေလ႕လာခြင္႕ရတယ္။
ဒီအရြယ္အေႀကာင္းေျပာရင္ ကၽြန္မ ဘယ္တုန္းက မွ မႀကံဳလို႕ စကားထဲထည္႕မေျပာခဲ႕ဖူးတဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ ဘဝဆရာ တစ္ေယာက္ကို ထည္႕ေျပာရလိမ္႕မယ္ ထင္တယ္။ သူက ကၽြန္မတို႕ အိမ္နားက အေႀကာ္တဲေလးနဲ႕ အေႀကာ္ေရာင္းတဲ႕ ဒါနားဆိုသူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္သူ ကုလားမေလး  ဒါနားဟာ ကေလး ေလးေယာက္အေမ တစ္ခုလပ္ ခပ္ငယ္ငယ္၊   သူ႕ေယာက်ၤား ေနာက္မိန္းမ ယူမသြားခင္ သူနဲ႕ ေပါင္းေနစဥ္ ႏွိပ္စက္ထားတဲ႕ ဒဏ္ေႀကာင္႕ နားလည္း ေကာင္းေကာင္းမႀကားရတဲ႕ နားေလးေနရရွာသူ တစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္မက အေစာႀကီး အိပ္ယာကထျပီး ဘုရားရွိခိုး ျပီးတာနဲ႕ တစ္ေန႕စာ ေက်ာင္းမွာ ေမးမယ္႕ စာေတြ ျပန္ေႏြး အိမ္စာေတြကို တစ္ေခါက္စစ္ လုပ္တတ္ပါတယ္။ မနက္ ၅ နာရီ ထျပီး လုပ္ရင္ ၆ နာရီ ေက်ာ္ဆိုရင္ အားလံုးျပီးသြားပါျပီ။ အဲဒီလို ဆိုရင္ ကၽြန္မက အေႀကာ္ဆင္းဝယ္တတ္ပါတယ္။ ဒါနား အတြက္ အျမဲေစ်းဦးေဖာက္သူက ကၽြန္မပါ။ သူကလည္း ကၽြန္မ ေစ်းဦးေဖာက္ရင္ ေရာင္းေကာင္းတယ္လို႕ ယူဆေနတာေႀကာင္႕ ကၽြန္မ မေရာက္လာရင္ေတာင္ သူက တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္လုပ္တတ္တာမို႕ရယ္မနက္ေစာေစာ အျမဲလိုလို သူ႕အေႀကာ္တဲ႕ ေရာက္ သူ ကၽြန္မက ရင္းႏွီးသလို သူ႕ဒုကၡေတြကို ေကာင္းေကာင္းနားမလည္ေတာ႕ သူေျပာသမွ်ပဲ နားေထာင္ျပီး သူမ်ားကိုလည္း ျပန္မေျပာတတ္တဲ႕ ကၽြန္မက သူ႕ရင္ဖြင္႕ေဖာ္ပါ။ သူနဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ရတဲ႕ အတြက္ ကၽြန္မဟာ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက နားမလည္ခဲ႕တဲ႕ ဘာမွန္းမသိ္ေသးတဲ႕ ဒုကၡနဲ႕ ေလာကဓံ ဆိုတာကို ႀကားဖူးနားဝ ျဖစ္ေနခဲ႕သလို ေလာကဓံကို အျပံဳးပ်က္ ရင္ဆိုင္သူ ဒါနားက ကၽြန္မရဲ႕  ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ေတြ႕ရမယ္႕ “ဒုကၡနဲ႕ ေလာကဓံ” ကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ သင္ႀကားခဲ႕သူ တစ္ေယာက္ပါ။
အသက္ ၂၀ နဲ႕ ၃၀ အႀကားက ကၽြန္မ ဘဝရဲ႕  အနိမ္႕အျမင္႕ မ်ားစြာနဲ႕ ေန႕ရက္ေတြပါ။ ျပန္ေျပာဖို႕ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ခက္မယ္ ဆိုတဲ႕ စကားက အမွန္ဆံုးပါပဲ။ အခက္အခဲဆံုး အခ်ိန္ေတြ ဘယ္တုန္းကမွ ျဖစ္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင္႕မထားတဲ႕ ေလာကဓံေတြ အားလံုးကို ကၽြန္မ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအရြယ္မွာ ျပန္မဆံုျဖစ္ေတာ႕တဲ႕ ဒါးနားဟာလည္း ကၽြန္မ တစ္ခါတစ္ရံ သတိရျပီး အားျပန္ေမြးေစတဲ႕ အလင္းေရာင္ေတြ အမ်ားႀကီးထဲက တစ္ခု ျဖစ္ခဲ႕တယ္။
အဲဒီအရာအားလံုးကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ႕ျပီးတဲ႕ ေနာက္မွာေတာ႕ … ကၽြန္မအတြက္ အခု ေနာက္က်န္ေနတဲ႕ အသက္ ၃၀ ေနာက္ပိုင္းဘဝကို ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႕.. စိတ္ေရာလူပါ အဆင္သင္႕ ျဖစ္ေနခဲ႕ဖို႕ အတန္အသင္႕ အဆင္သင္႕ ျဖစ္ခဲ႕ျပီ ...
ေလာကဓံကို တည္ျငိမ္စြာ ရင္ဆိုင္တတ္ဖို႕…
ရုပ္ကိုေရာ နမ္ကိုပါ မွ်တစြာ ထိန္းသိမ္းတတ္ဖုိ႕…
ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ေရာ ကိုယ္႕ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေရာ  မွ်တစြာ ခ်စ္တတ္ဖို႕နဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြကို မွ်ေဝတတ္ဖို႕..
သဘာဝ အတိုင္း ဘဝကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ စစ္မွန္စြာ ေနတတ္ဖို႕…
          ေမြးေန႕မေရာက္ခင္ တစ္ညမွာ အေမ႕ ဆီဖုန္းေခၚ ကန္ေတာ႕တယ္။ ကၽြန္မ ျပန္ရင္ စမယ္႕ ကၽြန္မရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ျခံေလး အေႀကာင္း ေျပာျဖစ္တယ္။  Domimique Lapierre ရဲ႕ The City of Joy ကို ဘာသာျပန္ထားတဲ႕ ျမသန္းတင္႕ရဲ႕ သုခ ျမိဳ႕ေတာ္ကို ဖတ္ရင္း ေလာကဓံကို ဆင္ျခင္တယ္။ မနက္ျဖန္ ေမြးေန႕မွာ အခန္းမွာပဲ ဥပုသ္ေစာင္႕ျပီး တရားထိုင္မယ္လို႕ စိတ္ကူးမိတယ္။ေမြးေန႕လက္ေဆာင္ လို႕ အမည္မတပ္ေပမယ္႕ ကိုလံဘို ျပန္မေရာက္ခင္ သူေတာင္ သတိထားမိရဲ႕လား မေသခ်ာေပမယ္႕ကၽြန္မစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတဲ႕စိတ္ကို ျပန္လည္ထူမေစခဲ႕တဲ႕လူတစ္ေယာက္ေပးခဲ႕တဲ႕ 
 ေႏြးေထြးမွဳနဲ႕ လံုျခံဳမွဳ ကို ခံစားရေစတဲ႕ ေမတၱာကို ျပန္စဥ္းစားရင္း ခံစား ေပ်ာ္ရႊင္မိတယ္။ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္အရြယ္ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝဟာ တည္ျငိမ္စ ျပဳသင္႕ျပီး မဟုတ္လား။ အဆံုးမရွိတဲ႕ အလိုဆႏၵေတြနဲ႕ ပူေလာင္မွဳေတြကို စြန္႕ျပီး  ဘဝဟာ ခံစားရွင္သန္တတ္သူ ေတြကို သဘာဝ အတိုင္း ဆက္ျပီး လွပေနေစဦးမွာပါ။ ကၽြန္မ ယံုတယ္။ မနက္ျဖန္ တိုင္းဟာ ဘဝရဲ႕ ေန႕သစ္ေတြပါပဲ။ 

0 comments: