My Blog List

ေရးခဲ႕ျပီးသမွ်ေတြ

Life

The adventure of life is to learn.
The purpose of life is to grow.
The nature of life is to change.
The challenge of life is to overcome.
The essence of life is to care.
The opportunity of life is to serve.
The secret of life is to dare.
The spice of life is to befriend.
The beauty of life is to give.
The joy of life is to love.

~William Arthur Ward

ကူးလူးယွက္သြယ္..

ေဝဖန္ အႀကံေပးခ်င္တာေလးေတြ ရွိရင္..

alwanpyay.ppt@gmail.com

ကို ဆက္သြယ္ ေပးပို႕လို႕ ရပါတယ္ရွင္..။
ေက်းဇူးတင္ ခင္မင္စြာ ႀကိဳဆိုလွ်က္ပါေနာ္။


လာလည္တာ ေက်းဇူးေနာ္..

ေကာင္းေသာေန ့ပါ..
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ..



ခင္မင္မွဳ ေျခရာေလးမ်ား...

ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္

Followers

To Download Zaw Gyi Font

Powered by Blogger.
Wednesday, July 2, 2014

အိမ္လြမ္းသူ



 ႀကယ္ေတြစံုတဲ႕ည အေမ႕အိမ္ကိုလြမ္းတယ္… ႀကယ္ေတြစံုတဲ႕ည ခရီးမိုင္ေတြျခားတယ္…အဆိုေတာ္ ကိုေအာင္ရဲ႕ အသံေအးေအးက ကၽြန္မကို ပို ဝမ္းနည္းေစတယ္။  ကၽြန္မ ဒီည အိမ္ လြမ္းေနမိတယ္။ အိမ္ဆိုတာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ႕ ရန္ကုန္မွာ ဆိုရင္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတဲ႕ အခန္းက်ဥ္းေလးပါပဲ။ ကၽြန္မ အတြက္ အိမ္ဆိုတာ ဟိုးအရင္တုန္းကေတာ႕ အေမရယ္၊ အေဖရယ္၊ ေမာင္ေလးရယ္ ရွိတဲ႕  ေနရာေပါ႕။ အေဖ ဆံုးျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ေမာင္ေလးလည္း ႏိုင္ငံျခား သြားျပီးတဲ႕ ေနာက္ ကၽြန္မအတြက္ အေမ ရွိတဲ႕ ေနရာဟာ အေမ႔အိမ္ျဖစ္ျပီး ကၽြန္မအတြက္ အိမ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း ေနတဲ႕ အခန္းေလးသာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ တစ္ေယာက္တည္း ေနတဲ႕ေနရာကို အိမ္ဆိုတာထက္ ဝပ္က်င္းလို႕ ကၽြန္မ နာမည္တပ္ခဲ႕တယ္။ ဒါေႀကာင္႕ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ခရီးသြားမ်ားတဲ႕ ကၽြန္မအတြက္ ကၽြန္မ ေရာက္ေနတဲ႕ ေနရာကို သာ အိမ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ဖို႕ ကိုယ္႕ကိုကိုယ္ က်င္႕သားရေစခဲ႕ပါတယ္။ အမွန္ေတာ႕ နာက်င္မွဳေတြက ဒီလို က်င္႕သားကို ရေစတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မိသားစုဘဝကေန တေရြ႕ေရြ႕ ျပန္႕ထြက္သြားတဲ႕ အသိုက္အျမံဳေလးကေန ကၽြန္မ တျဖည္းျဖည္း ေဝးကြာခဲ႕ပါတယ္။ ဒါေႀကာင္႕ ေရာက္တဲ႕ ေနရာမွာ မိသားစုဆန္ဆန္ ေနတတ္လာေအာင္ ကၽြန္မ က်ိဳးစားခဲ႕ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အိမ္ဆိုတာထက္ ေမတၱာအိမ္ေလးကို ကၽြန္မ လြမ္းမိပါတယ္။
မေန႕ညက… ကၽြန္မရဲ႕ ပေရာ္ဖက္ဆာ အိမ္ကို ညေနစာ အတူစားဖို႕ သြားခဲ႕တယ္။ ပေရာ္ဖက္ဆာရဲ႕ အမ်ိဳးသမီး ကလည္း ပညာေရးဘက္က ပေရာ္ဖက္ဆာ တစ္ေယာက္ပါပဲ။ ကၽြန္မနဲ႕ အတူတူ ေနာက္ထပ္ စကၤာပူက ေရာက္ေနတဲ႕ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကိုလည္း ညေနစာ ဖိတ္ထားပါတယ္။
ပေရာ္ဖက္ဆာ အိမ္ကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္မ သတိထားမိတာက အိမ္မွာ သူတို႕ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္တည္း ရွိတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ကၽြန္မ ဆရာမႀကီးက ကၽြန္မကို ဖက္ျပီး ႀကိဳဆိုရင္းက သူ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေရာက္ဖူးေႀကာင္း ပထမဆံုးသူကို ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးတာက ေဂ်ာ႕အိုေဝးရဲ႕ ဘားမိစ္ေဒး ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ႕ အေႀကာင္းနဲ႕ သူ႕ေယာက်ၤားနဲ႕သူ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အတူလာတုန္းက ပုဂံမွာ လည္ခဲ႕ရတဲ႕ အေႀကာင္းေတြကို ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ေတာ႕ ကၽြန္မကို ညေနစာ ဘာစားခ်င္လဲ ဒီမွာေနခ်ိန္ မနက္စာ၊ ေန႕လည္စာ၊ ညေနစာေတြ ဘယ္လို စားလဲ ဆိုတာေတြ ေမးပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘယ္လို စီစဥ္စားေသာက္တယ္ ဆိုတာ ေျပာျပေနရင္း စိတ္ထဲမွာ စျပီး ေႏြးေထြးမွဳကို ခံစားရပါတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ကၽြန္မ ဘယ္လိုေနလဲ ဆိုတာကို ဂရုထားျပီး အဆင္ေျပရဲ႕လား စိတ္ပူတဲ႕ ဒီလို ေႏြးေထြးတဲ႕ အေမးေတြကို ကၽြန္မ အေမးမခံရတာႀကာပါျပီ။ ကၽြန္မကို ဒီလို ေႏြးေထြးမွဳ ေပးႏိုင္တာ မိဘနဲ႕ မိဘလို ျဖစ္ေနတဲ႕ အဘြားတို႕ အေဒၚတို႕သာ အဲဒီလို ဆက္ဆံခဲ႕ႀကတာမဟုတ္လား။ အသက္ႀကီးလာတဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဘြားလည္းဆံုးခဲ႕သလို ကၽြန္မရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ အေမဟာ ကၽြန္မရဲ႕ သမီးေလးလိုျဖစ္လာပါတယ္။ အေမကို ကၽြန္မက တစ္ျပန္ဂရုစိုက္တဲ႕ အေနအထားႀကာလာတဲ႕အခါ ဒီလို ေမးခြန္းေတြနဲ႕ ဂရုစိုက္သူဟာ ကၽြန္မ ျဖစ္လာျပီး ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မ ဘာျဖစ္ေနလဲ ဆိုတာကို ဂရုစိုက္သူဟာ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္က လြဲျပီး ဘယ္သူမွ မရွိေတာ႕တာ နဲနဲႀကာပါျပီ။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ႕ ဆရာမႀကီးနဲ႕ ကၽြန္မက ညေနစာ ျပင္ဆင္ႀကမယ္ဆိုျပီး အတူထပါတယ္။ အတူထတဲ႕အခါ ဆရာမႀကီးက အို မင္းရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြ လို႕ ေျပာလိုက္ေတာ႕ ကၽြန္မက လန္႕ေတာင္ လန္႕သြားပါတယ္။ ဒါ ဗုဒရဲ႕ ေျခေထာက္မ်ိဳးေတြေလ ႀကံအင္လကၡဏာေကာင္းလိုက္တာလို႕ ဆိုျပီး ဆရာႀကီးကို ျပေတာ႕ ကၽြန္မမွာ ဒီေျခေထာက္ေတြေႀကာင္႕ ကၽြန္မ ဖိနပ္လွလွေလးေတြ ဘယ္ေတာ႕မွ စီးဖို႕မလြယ္တာ ဆရာမႀကီးေျပာမွပဲ အားရွိသြားတယ္ ဆိုျပီး ေျပာျဖစ္ပါေတာ႕ သူတို႕က ရယ္ပါတယ္။
ကၽြန္မက ကၽြန္မ ဝယ္လာတဲ႕ ကိတ္မုန္႕ကို ေပးရင္း အခ်ိဳစားလို႕ ရရဲ႕လားေတာ႕ မသိဘူး ကၽြန္မက တစ္ခုခုဆို သူမ်ားႀကိဳက္တာကို မစဥ္းစားဘဲ ကၽြန္မ ႀကိဳက္တာပဲ ဝယ္ဝယ္ျပီးမွ အဲလို ျပန္ေတြးတတ္တယ္။ အခုလဲ အဲဒီလို ျဖစ္လာတယ္လို႕ ရယ္ျပီးေျပာေတာ႕။ ကၽြန္မနဲ႕ ရယ္ရယ္ေမာေမာစကားေျပာရင္း ဆရာႀကီးက သူ႕သားသမီးေတြကို သတိရသြားပံုရတယ္။ နံရံက ဓါတ္ပံုေတြကို ျပရင္း ငါတို႕မွာ သားသမီး ၃ ေယာက္ရွိေပမယ္႕ အခုေတာ႕ တို႕ ႏွစ္ေယာက္တည္းပဲလို႕ ဆိုပါတယ္။ ဆရာမႀကီးကေတာ႕ ငါတို႕မွာ မိသားစုဝင္ေတြ အျဖစ္ ဒီတကၠသိုလ္ဝင္ဂိတ္က ဂိတ္ေစာင္႕ရယ္ အိမ္မွာ ေန႕လည္ဆို လာကူေပးတဲ႕ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရယ္ ရွိေသးတယ္ ငါတို႕ အိမ္က ဘာလက္ေဆာင္ရရ သူတို႕ကိုပါေပးပါတယ္။ နင္႕ယူလာတဲ႕ ကိတ္မုန္႕ကိုလည္း သူတို႕ကိုပါ ေကၽြးမွာမို႕ မကုန္မွာ မပူနဲ႕လို႕ ေျပာရွာပါတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ သားသမီး ငတ္ေနတဲ႕ သူတို႕ လင္မယားကို ႀကည္႕ရင္း ကၽြန္မ ေမေမကို သိပ္သတိရသြားပါတယ္။ ကၽြန္မ ေမေမလည္း အဲဒီလိုပဲ။ ကၽြန္မ အေမ႕အတြက္ နယ္ကို လစဥ္ ဝယ္ပို႕တဲ႕ မုန္႕ေတြဟာလည္း အေမ႕လက္ထဲ ေရာက္ရင္ ကၽြန္မ တစ္လစာ မွန္းထားေပမယ္႕ တစ္ပတ္အတြင္း ေဝမွ်လိုက္တာ ကုန္တာပါပဲ။ ကၽြန္မ မတြန္႕တိုေပမယ္႕၊ စိတ္ထဲမွာ ေမေမကို မေျပာရဲေပမယ္႕ ေမေမကို တစ္လစာေတာ႕ ထားစားေစခ်င္တာမို႕ ပိုပို ဝယ္ေပးျပီ ဒါကေတာ႕ သူမ်ားေတြကို ေပးဖို႕ ဒါက ေမ႕ေမ႕ဖို႕လို႕ ေျပာရတဲ႕ အထိပါပဲ။ အခုေတာ႕  ေမေမ႕ရဲ႕ မိသားစု ခ်ဲ႕ထြင္တဲ႕ ပံုစံကို ကၽြန္မ နားလည္သြားမိပါတယ္။ ကၽြန္မဓါတ္ပံုေတြကို အယ္လဘမ္လိုက္ ထုတ္ခိုင္းျပီး ယူထားတဲ႕ ေမေမလည္း ဒီလိုပဲ ဧည္႕သည္လာရင္ ျပေနမွာလား။
ဆရာမႀကီးနဲ႕ ကၽြန္မ အတူ ခ်က္ျပဳတ္ႀကေတာ႕ ဆရာႀကီးနဲ႕ စကၤာပူကလာတဲ႕ ဧည္႕သည္ အစ္မက စကားေျပာေနႀကပါတယ္။ ဆရာမႀကီးနဲ႕ ကၽြန္မ အသုပ္သုပ္ႀကေတာ႕ နံနံပင္သြားရွာႀကဦးစို႕ ကေလးေရ ေရခဲေသတၱာထဲမွာ နံနံပင္ မရွိေတာ႕ဘူးလို႕ေျပာေတာ႕ ဘယ္နားမွာ သြားရွာမွာလဲ ဆိုေတာ႕ ဟိုးေခါင္မိုးေပၚမွာေလတဲ႕။ သူေယာက်ၤားကို သူက နံနံပင္သြားရွာႀကဦးစို႕လို႕ လွမ္းေျပာေတာ႕ ဆရာႀကီးက ဓါတ္မီးေလး ထယူပါတယ္။ ျပီးေတာ႕ ကၽြန္မတို႕ ေလးေယာက္လံုး ေနာက္ထပ္ ၃ ထပ္ေလာက္ တက္ရတဲ႕ ေခါင္းမိုးထပ္ကို တက္ႀကပါတယ္။ ေခါင္းမိုးထပ္မွာမွာ မီးကို ဖြင္႕လိုက္ေတာ႕ အိုးေလးေတြနဲ႕ စိုက္ထားတဲ႕ ညေမႊးပန္းပင္၊ ဂႏမာပန္းပင္၊ ကၽြန္မ နာမည္မေခၚတတ္တဲ႕ ပန္းပင္ေတြအပင္ စားပင္ေတြ ျဖစ္တဲ႕ နံနံပင္၊ ငရုတ္ပင္၊ စပါးလင္ပင္ေတြကို အစီအရီေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာႀကီးက ေဇာင္းလ်ားသီးနဲ႕ ခပ္ဆင္ဆင္တူတဲ႕ အပင္တစ္ပင္ကို ျပျပီး စားႀကည္႕ခ်င္ခူးေလ ေတြ႕လား အသီးက ပင္စည္မွာ ကပ္သီးတာ ဒါအပင္ႀကီးမ်ိဳးေပါ႕ ဒါေပမယ္႕ ဒီမွာ စိုက္လို႕ရေအာင္ ခုတ္ခုတ္ထားတာလို႕ ေျပာျပပါတယ္။ ျမိဳ႕ေပၚမွာ ေနရေပမယ္႕ သီးပင္စားပင္ေလးေတြ စိုက္ျပီး သဘာဝအတိုင္း ေနခ်င္လို႕ ႀကံဖန္လုပ္ထားတဲ႕ သူတို႕ လင္မယားရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ေလးကို ႀကည္႕ျပီး ကၽြန္မလည္း အပင္စိုက္ဝါသနာပါလို႕ အိမ္မွာ စိုက္ေႀကာင္း ကၽြန္မ နယ္မွာလည္း ျခံစိုက္ေႀကာင္းေျပာျပေတာ႕ သူတို႕က သေဘာက်ေနေသးတယ္။  ညေနစာ အတူစားျပီးတဲ႕အခါ ကၽြဲႏို႕နဲ႕ လုပ္ျပီး ထန္းလ်က္ရည္နဲ႕ ေသာက္ရတဲ႕ ဒိန္ခ်ည္ကို ခ်ေကၽြးေတာ႕ ေျမအိုးနဲ႕ ထည္႕ထားတဲ႔ ဒိန္ခ်ဥ္မို႕ က်န္းမာေရးအတြက္ ပိုေကာင္းတယ္လို႕လည္း ေျပာေသးပါတယ္။ စားရင္း ေသာက္ရင္း စကားေျပာရင္း ဆရာမႀကီးက မနက္ျဖန္ ေန႕လည္စာကိုလည္း သူ ထမင္းဘူး ထည္႕ေပးလိုက္မယ္ အျပင္မွာ ဝယ္မထားနဲ႕ဦးလို႕ ကၽြန္မကို ဆိုပါတယ္။ ဆရာႀကီးနဲ႕ ဆရာမႀကီးလည္း ကၽြန္မလိုပဲ ကိုယ္႕ေဘးက လူအားလံုးကို မိသားစုလို သေဘာထားေနသူေတြပါပဲ။ ကၽြန္မ သီရိလကၤာမွာ ေနေနခ်ိန္ေတာ႕ သူတို႕က ကၽြန္မ မိသားစု ျဖစ္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ 
ဒီေန႕ ေန႕လည္ေတာ႕ ကၽြန္မလက္ထဲကို အသားနဲ႕ အသီးအရြက္ အစံုအလင္ပါတဲ႕ ထမင္းဘူးေလး ေရာက္လာခဲ႕ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူဘဝက အေမ ထည္႕ေပးတဲ႕ ထမင္းဘူးေလးေတြကို ကၽြန္မ သတိရမိျပန္ပါတယ္။ အာဟာရစံုလင္ေအာင္ အသီးအရြက္သားငါး ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ထမင္းဘူးနဲ႕ မုန္႕ေရာ ေကာ္ဖီေရာ စံုလင္လွတဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ ဆြဲျခင္းေလးအစား အဲဒီတုန္းကေတာ႕ ထမင္းျဖဴနဲ႕ ဝက္အူေခ်ာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ႀကက္ဥေႀကာ္ကိုသာ စားခ်င္ အေမထည္႕ေပးတဲ႕ မုန္႕ေတြအစား ေက်ာင္းက မုန္႕ေစ်းတန္းက ဇီးထုတ္ကိုသာ စားခ်င္တဲ႕ ကၽြန္မနဲ႕ အေမနဲ႕ရဲ႕ ေန႕စဥ္ အားျပိဳင္တဲ႕ အခ်ိန္ေတြကို သတိရမိပါေသးတယ္။
အေမ.. ကၽြန္မကိုမ်ား လြမ္းေနမလား။ ရန္ကုန္မွာ ရွိေနတုန္း အေမနဲ႕ တူတူ မေနရေပမယ္႕ အခု ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ႕အခါ ပိုလြမ္းမိေနသလိုပဲ။ ဒါေပမယ္႕ ကၽြန္မ အေမနဲ႕ အတူတူ ေနဖို႕ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မလြယ္ကူ ႏိုင္ေတာ႕ဘူး အေမ။
ကၽြန္မ ေနတဲ႕ ျမိဳ႕ေပၚမွာ အေမ လာေနမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ကၽြန္မအလုပ္သြားေနတဲ႕ တစ္ေနကုန္ အေမကို အိမ္မွာ ထားခဲ႕ဖို႕ တစ္ေယာက္တည္း စိတ္မခ်ႏိုင္သလို အေမကို အိမ္က်ယ္က်ယ္ ျခံက်ယ္က်ယ္ အိမ္မွာ အေဖာ္ေတြ ငွားျပီး ထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္လည္း ကၽြန္မမွာ အေျခအေနမရွိျပန္ဘူး။ ေနာက္ျပီး ကၽြန္မက ခရီးသိပ္သြားသူေလ။ ေနရာအတည္တက် မရွိသေလာက္ပဲ မဟုတ္လား။ အေမ ေနတဲ႕ နယ္မွာ ကၽြန္မ ေနဖို႕ ကၽြန္မ အသက္ေမြးဝမ္းေႀကာင္းအရလည္း မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ဘူး။ လူျဖစ္လာေတာ႕လည္း ကိုယ္အသက္ကို ေမြးမို႕ ဝင္ေငြရွာရျပန္တယ္။ အေျခအေန မေပးဘူး ဆိုတာ ကံႀကမၼာဆိုတာ ဒါပဲ ထင္ပါရဲ႕။ အစစ အရာရာ ျပည္႕စံုေနတဲ႕ ဆရာႀကီးတို႕ သားသမီးေတြ ဆီမွာလည္း အေႀကာင္းျပခ်က္ကိုယ္စီေတာ႕ ရွိေနဦးမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ လူေတြအားလံုးဟာ ေပ်ာ္ရာနဲ႕ ေတာ္ရာကို မွ်တေနဖို႕ က်ိဳးစားေနႀကတာခ်ည္းပဲေလ။ ဒါေပမယ္႕ အေမ႕အိမ္ကိုလည္း သမီး လြမ္းပါတယ္ အေမ။ ေနာက္ျပီး အေမ႕ကို လြမ္းတိုင္း ကၽြန္မမွာ ကမၻာႀကီးကို အိမ္လို သေဘာထားေနတဲ႕ ကၽြန္မမွာ အိမ္ေပ်ာက္သြားသလို စိတ္ေတြေပ်ာ႕ကုန္တာေတာ႕ သိပ္ခက္တာပဲ။ ကၽြန္မဘဝေပး အေျခအေနက အဲဒီလို စိတ္ေပ်ာ႕လို႕ မရဘူးေလ။ ဒါေပမယ္႕ အေမ႕ကိုေတာ႕ တကယ္ အားနာမိပါတယ္။ သမီး အေမ႕နားမွာ မေနႏိုင္ခဲ႕တဲ႕ အခ်ိန္ေတြအတြက္ ခြင္႕လႊတ္ပါ လို႕ပဲ စိတ္ထဲက ေျပာမိတယ္။
ဘဝသံသရာဆက္ေနသမွ်ေတာ႕ ကၽြန္မလည္း ဆရာႀကီးနဲ႕ဆရာမႀကီးတို႕လို ကၽြန္မ အေမတို႕လိုပဲ အေဝးက လူေတြကို လြမ္းေပမယ္႕ အနီးကလူေတြကို မိသားစုလို သေဘာထားရင္း အားယူေရွ႕ဆက္ေနရဦးမွာပါပဲ။ ဘဝလမ္းမွာ ႀကံဳဆံုလာသမွ် လူေတြအားလံုးနဲ႕ ေရစက္ရွိသမွ် ကံပါသမွ် နီးလာလိုက္ ေဝးသြားလိုက္ေပါ႔။ ခက္ခဲတဲ႕ ဘဝမွာ အားယူဖို႕ ေမတၱာအိမ္ေလးေတြေတာ႕ လူတိုင္းအတြက္ တကယ္ကို လိုအပ္ပါတယ္။ 'ကၽြန္မ အိမ္ လြမ္းမိတယ္။

0 comments: